Ο ‘Ανεμος   κι ο ‘Ηλιος

Την Άνοιξη και το Φθινόπωρο ο καιρός είναι πάντα άστατος.. κι όλοι προσπαθούν να προβλέψουν τον καιρό, παίρνοντας τα μέτρα τους. Μια απ’αυτές τις μέρες ένας άντρας βγήκε να περπατήσει στο πάρκο… κρατώντας στο χέρι την ομπρέλα και το σακάκι του στους ώμους.
Ο άνεμος λέει στο ήλιο χαμογελώντς… Κοίτα πόσο είναι συνετός είναι αυτός ο άνθρωπος… προέβλεψε τα πάντα… αλλά δεν σκέφτηκε ότι μπορώ να φυσήξω και να του πάρω το σακάκι…  θέλεις να δείς το σακάκι του να πετάει στον αέρα?… θα είναι πολύ αστείο να το κυνηγά! κι ο Ήλιος του απάντησε: Βάζουμε στοίχημα.. ποιός θα μπορέσει ν’αναγκάσει τον άνθρωπο να βγάλει το σακάκι του? αν θέλεις άρχισε πρώτος εσύ…
Ο Άνεμος δεν περίμενε δεύτερη κουβέντα… από καιρό περίμενε την ευκαιρία ν’αποδείξει στον Ήλιο ότι ήταν ο πιο δυνατός… άρχισε να φυσάει δυνατά… πιο δυνατά… 
Ο άνθρωπος με μια γρήγορη κίνηση… φόρεσε το σακάκι του και το έσφιξε πάνω του μ’ολη του την δύναμη. Ο άνεμος θύμωσε πολύ και φούσκωσε τα μαγουλά του και φύσηξε με περισσότερη δύναμη… Όσο πιο πολύ φυσούσε ο Άνεμος τόσο ο άνθρωπος κρατούσε σφιχτά  το σακάκι του. Ο χρόνος του Άνεμου τελείωσε… κι ο Ήλιος χαμογελώντας του λέει:
Η σειρά μου τώρα… μέριασε και κοίτα… Παίρνει λοιπόν την πιό λαμπερή μορφή του και το πιό ζεστό του χαμόγελο… και πλησιάζει τον άνθρωπο με την ομπρέλα και το σακάκι… που μετά από λίγα λεπτά… άρχισε να ζεσταίνεται και να ιδρώνει…. Άνοιξε λοιπόν την ομπρέλα του και έβγαλε το σακάκι του… μονολογώντας…. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το άστατο καιρό…. πριν από λίγο είχα παγώσει και τώρα… δεν μπορώ να συνεχίσω τον περιπατό μου από την ζέστη. Ευτυχώς που είχα προνοήσει να πάρω μαζί μου… την ομπρέλα και το σακάκι μου… Μου χρειάστηκαν και τα δύο σήμερα… για ν’αντιμετωπίσω τον άγριο θυμό του ανέμου… και την θερμή αγκαλιά του Ήλιου.
Ο Ήλιος…. χαμογελώντας λέει στον Άνεμο: πρέπει να το παραδεχτείς… ο Νικητής είμαι εγώ… και να θυμάσαι πάντα… μια ζεστή παρουσία μ’ένα χαμόγελο… είναι πολύ πιό δυνατή… απ’όλο το θυμό του κόσμου…

από τον Μύθο του Jean de La Fontaine
(ελεύθερη μετάφραση από Lunapiena)

 

