"Η Αμοιβαία ΑΓΑΠΗ είναι σαν τον κ α θ ρ έ φ τ η .
ΟΤΑΝ κάποιον ΑΓΑΠΑΣ γίνεσαι ο καθρέφτης του
κι εκείνος ο καθρέφτης ο δικός σου..
Καθρεφτιζόμενοι στην ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΑΓΑΠΗ
ΒΛΕΠΟΥΜΕ.. το ΑΠΕΡΑΝΤΟ του ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ"

Leo Buscaglia
Trad. Lunapiena

 
Καθρέφτη, ξένος είμαι, μην κοιτάς…
Τα δάκρυά μου μόνο ν’ αγαπάς…
Καθρέφτη… όταν θα πέφτουνε στη γη..
ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΤΕ, ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΔΕΙ…

 
Με καθρέφτη γυαλί…. γυαλί στο βλέμμα.
Σ’ αγαπούσα πολύ… Πολύ.
Εδώ είναι το θέμα.

 
..κι είπε μη κοιτάς τον άλλονε στα μάτια
γιατί καθρέφτης γίνεσαι.. κι όλοι σε σπαν κομμάτια

 
έχω μπροστά μου συνεχώς ένα καθρέφτη
πάνω του πέφτει και ραγίζεται η καρδιά μου…

 
στο καθρέφτη σου αν δεις, να’χει άλλες ορέξεις
τότε πρόσεξε… πρόσεξε… πρόσεξε καλά!

 
‘Να ‘μαι » φωνάζω μπροστά στον καθρέφτη
»γυναίκα από πέτρα με ψυχή βιασμένη»
κοιτάζω τη φάτσα μου να βλέπει τον κλέφτη..

 
..έδωσα μια γροθιά κι έσπασα τον καθρέφτη
έσπασα τον καθρέφτη.. τον άπιστο.. τον ψεύτη..
..και τώρα… που το χέρι μου το βλέπω ματωμένο
και τον καθρέφτη αντίκτυ μου απ΄τη γροθιά σπασμένο
κατάλαβα πως δεν χτυπώ εσένα που μισούσα
τον ίδιο μου τον εαυτό, μονάχα εγώ χτυπούσα…


Θ ε ς  να γίνω άλλος να μην είμαι πια εγώ,
μέσα στο κόσμο αυτό που έφτιαξες να ζω,
να΄μαι  κ α θ ρ έ φ τ η ς  της δικής σου λογικής,
που θα σε βλέπει και θα λέει ότι πεις…..


καθρέφτη… καθρεφτάκι μου….

Φίλοι εσείς της ερημιάς, δεν είναι κόσμος τούτος για μας
χρόνια το αίμα ενός λαού… Καθρέφτης είναι τ’ ουρανού!

Θα φύγω ένα πρωί να βρω το τέρμα μου
και δόξα άλλου κόσμου.. να μπει στο αίμα μου.
Το ρούχο μιας γενιάς το μάυρο ντύθηκα
μα τώρα φεύγω μόνος όπως γεννήθηκα…
και φεύγω δυνατός μακριά απ’ τα ψέματα
προτού με κλείσουν πάλι συρματοπλέγματα.